2015 m. spalio 31 d., šeštadienis

G. Eberlein "Autogeninė treniruotė ir sveikata" + knygos ištraukos ir pratimai


Šį kartą mano skaityta knyga kiek kitokia ir gan seno leidimo, bet kadangi ji plonytė, tai ir sumaniau perskaityti. Knygoje kalbama apie tai, kad žmogus pats sau padėti gali įsiteikdamas pozityvius, nuotaiką keliančius bei sveikatą gerinančius teiginius. Knygoje pateikiami pratimai, bet daugiausiai kalbama apie pačios gydytojos patirtį, gydant žmones ir mokant juos taikyti autogeninę treniruotę. Tiesa, knygoje pateikiami tik sėkmingi pacientų pasakojimai, aš manau būta ir ne tokių sėkmingų, būtų buvę įdomu ir apie juos sužinoti. "Autogeninė treniruotė ir sveikata"  buvo pirmoji tokio pobūdžio knyga išleista Lietuvoje, tad informacine prasme ji buvo gan silpnoka, neapkrauta, bet supažindina su autogenine treniruote ir jos vykdymu. Man asmeniškai ji kiek per lengva, aš norėčiau kapstyti giliau ir rasti daugiau informacijos, bet knygos originalo leidimo metais (1977) manau dar nebuvo labai viskas išplėtota, nors ši autorė ir yra gydytojo Šulco, treniruotės populiarintojo, pasekėja ir gilinosi į jo darbus.

Ar aš patikėjau šia knyga? Taip, nes knygoje pateikiamos idėjos tikrai nenaujiena ir mūsų šiuolaikiniame pasaulyje, žinoma, kad žmogui savitaiga gali padaryti daug bei padėti nuversti kalnus.
Ar verta skaityti šią knygą? Taip, jei nori susipažinti su autogeninės treniruotės pradžia bei pats neapsikraudamas tai išbandyti (nepaisant knygos leidimo metų, nors manau, kad technikos ir dabar bene identiškos), nes pateikti tik 6 pratimai, kuriuos nesunku prisiminti. Tad tokia knygelė pradžiai pats tas.

Kaina: mamos biblioteka, 1983m., 96psl.

Įvertinimas: 6/10 .

Knygos aprašymas
Vegetacinė distonija itin dažna mūsų laikais
 Trys pozos, kuriomis reikia daryti pratimus : 1b, 2 ir 3 paveikslai.




6 nesudėtingi pratimai, padėsiantys įvaldyti autogeninę treniruotę :




Kam reikalinga autogeninė treniruotė?



Širdies sutrikimai dažniausiai yra vegetacinio pobūdžio, sutvarkius nervų sistemą bei mintis - sutrikimai  dingsta.
 Širdies sandara
(knygoje taip pat yra ir pilvo organų schema - smulkmena, bet man labai patinka, kai knygose būna schemos, iliustracijos, kurios dar aiškiau leidžia įsivaizduoti situaciją)


Šeštojo pratimo nauda :


Savitaigos sakinių formulavimas :


Teiginių pavyzdžiai :



Knygos apibendrinimas arba nuoseklus pratimų planas :




Kviečiu pasidalinti su panašaus pobūdžio skaitiniais komentaruose. O gal ir Jums teko skaityti šią knygą?

P.S. Aš nesiekiu populiarinti knygą ar autogeninę treniruotę, tiesiog noriu pasidalinti tuo, ką skaičiau, ir kas man pačiai buvo įdomu. Nuotraukos dūlančios kompiuteryje ir įkeltos į tinklaraštį su tekstu po jomis - įgauna visai kitą prasmę man.

P.P.S. Ar ne įspūdingai atrodo šios knygelės tiražas 60 000 egz. lyginant su šiais laikais ?


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą